Rejser

På Skærbæk Realskole er der i 10. klasse fire skolerejser i løbet af  skoleåret:

Introtur til Ebeltoft: typisk i anden uge af skoleåret.

Som begyndelse på skoleåret tager vi på en hyttetur til Ebeltoft for at få lært hinanden at kende og få rystet eleverne godt sammen.

Sprogskole i Bournemouth, England: typisk i uge 40 og 41.

Der bliver undervist på en anerkendt sprogskole af lokale lærere. Eleverne inddeles på forskellige niveauer alt efter deres forudsætninger, og undervisningens omfang er omtrent 20 timer om ugen. Indkvartering sker i private hjem to og to. Eftermiddag, aften og weekend er der forskellige fælles arrangementer.

Skitur til Kitzbühel, Østrig: typisk i uge 5 eller 6.

Vi er indkvarteret på et Jugendhotel. De første dage er der skiskole for de elever, der har behov herfor. Resten af turen er der skiløb. Eleverne står sammen i grupper eller sammen med Skærbæk Realskoles lærere.  Om aftenen hygger vi!

Kulturejse til Malaga, Spanien: typisk i uge 20.

I maj måned besøger vi et land i Middelhavsregionen. De seneste år har vi besøgt regionen omkring Malaga i det sydlige Spanien. Vi bor i turistbyen Torremolinos med adgang til havet. Vi besøger bl.a. selve Malaga by og Gibraltar.

Betaling og kostpenge

For alle rejserne gælder det, at prisen for rejsen er indeholdt i det almindelige skolepengebeløb. Dog skal der betales et kostpengebeløb pr. døgn for den enkelte rejse. I indeværende skoleår er prisen pr. døgn kr. 175,00.

Kostpengebeløbet dækker morgen- og aftensmad, men ikke frokost, den skal eleven selv betale for under rejserne.