Skærbæk Realskole

Skærbæk Realskole
Skolegade 13  -  6780 Skærbæk - T: 7475 1124 - M: kontor@skaerbaek-realskole.dk

Traditioner

I dagligdagen har vi forskellige værdier og traditioner vi holder fast i.

Vi mener, at det er en god start på dagen, at 0. til 6. hver morgen mødes om en fælles aktivitet inden de går til undervisning. Vi har gennem et skoleår mange forskellige morgenaktiviteter bl.a. fælles morgensang i aulaen med klaverspil til, en frisk morgen-gåtur, læsebånd, sprogbad og mange andre aktiviteter lærerne finder på. Det betyder, at alle lige fra 0. kl. og til 6. kl. ret hurtigt kommer til at kende hinanden.

Vi samarbejder også på tværs af de ovennævnte trin som venneklasser. Hver klasse fra 0. til 6. kl. har en venneklasse, som de i løbet af skoleåret laver nogle forskellige aktiviteter med. Det giver meget på den sociale konto, men bestemt også en følelse af ansvar og omsorg for hinanden.

Derudover arbejder vi ivrigt for en god omgangstone på skolen. Både børn og voksne skal tale ordentligt til hinanden og vi påtaler omgående, hvis dette ikke overholdes. Vi vil have et miljø, hvor vi alle kan trives og ikke skal høre på, at der tales grimt til eller om andre.

Skærbæk Realskole  -  Skolegade 13  -  6780 Skærbæk  -  T: 7475 1124  -  M: kontor@skaerbaek-realskole.dk